torsdag 4 juni 2009

Undrar om Rakel är sjuk?

Alltså, det är ju svårt att inte bli en riktig "hönsmamma". Det finns så mycket de kan råka ut för, massa konstiga äckliga sjukdomar eller hänsynslösa rovdjur.
Jag tycker att Rakel inte är sitt vanliga tuffa jag och så såg jag diarre i hönsgården. Det såg ungefär ut som äggula (har inte hittat nåt ägg idag, kan hönor äta upp sina egna ägg och glömma lite äggula?) och luktade illa.
Kanske är det inbillning, men jag tyckte att hon hostade också, lät lite ungefär som en kanadagås..
Nåja, hon åt som vanligt iallafall. Jag satte ut en skål med fil, jag har hört att det är bra mot diarre.
Nu håller vi tummarna och hoppas att allt är som vanligt i hönsgården.

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Om bajset ser ut som senap och luktar gam-äckligt så är det helt normalt. De tömmer blindtarmen lite nu och då, nästan dagligen, och det ser ut som senap (eller äggula kanske).

Och välkommen i sjukdoms-oroar-gänget. :o)


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen