torsdag 18 juni 2009

Mer tid, tack!

Jag försöker hålla ett högt tempo hela tiden, försöker hinna med allt. Alla träningar i stan (5 dagar i veckan), avslutningar (4 barn), behandlingarna (10-15/v), butiken, jobba på gruppboende, studera och samtidigt hinna med hunden, barnen, vännerna, familjen, huset, trädgården och min älskade man.
Jag hinner med barnen, behandlingarna och sen känner jag mig otillräcklig.

Det är säkert många som har lika mycket som jag, men jag är så TRÖTT nu. Så fort jag lugnar ner mig får jag influensa. Som zonterapeut fattar jag ju varför och att jag behöver vila, men när ska jag kunna vila? Är man hemma är det ju så mycket hela tiden .. jag kan ju aldrig ligga och slappa i soffan till exempel.
Hur gör ni andra? Orkar ni? Hur gör man för att bromsa?

Tack gode gud för hönsen, de gör att jag känner mig lugn och trygg. Tro det eller ej..
Förressten, ser ni att ingenstans har jag nämnt mig själv? Oj, då.

Inga kommentarer:


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen