lördag 20 juni 2009

Midsommarnatten


Molly verkar faktiskt vakta på kycklingarna, hon lyssnar på varje pip och hämtar oss gärna för att visa dem. Mysigt!


Jaha, nu har det hänt. Jag har sovit med höna+kycklingar jämte sängen! Midsommarnattens åska, ösregn och hagelstorm fick mig att gå upp i trosor och tshirt och hämta in Gunnel och hennes 9 kycklingar... De var blöta och ruggiga; taket och lådan räckte inte till. Hela marken var fuktig eller t o m blöt...
De fick ligga i en plastlåda i sovrummet över natten och på morgonen hämtade E den gamla marsvinsburen, så nu bor de i den i köket. Det är ljuvligt att höra deras pipande och jag passar på att njuta varje minut, snart flyttar de ju ut i kycklingburen i trädgården.

Inga kommentarer:


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen