tisdag 23 juni 2009

Nyinflyttade i sin nya bostad

Kolla in den underbara stegen... flickorna har fått hjälpa till och kolla E goda tanke.. en pil in!
Så söööööt!

E har byggt en fin liten kycklingbur! Så nu har kycklingarna och Gunnel flyttat ut i trädgården igen.
Jag hämtade in dem i förrgår IGEN för det är så hemskt att de sitter där som ett lockbete för räven....
Men sen byggde E den lilla kojan, så då stängde jag in dem i den över natten, för de vägrade gå in. Idag satt Gunnel i kojan och ropade på sina kycklingar som inte fattade hur man skulle komma in i kojan...så jag hjälpte dem lite. Men bara lite....
Det är mycket nervöst med hönor och kycklingar!

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Vilken tjusig liten sommarstuga :o)


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen