onsdag 19 augusti 2009

Skiftbyte i hönsgården

Här flyttar lilla Majken in! Hon är 6 veckor och MYCKET lugn och tam. Sitter helst på axeln och skulle gärna sova i min säng om hon bara fick. Jag har sålt alla mina småkycklingar utom Ulla (en blå) och Rosa (en svart).

När jag skulle sälja två av de svarta hönorna till en kille i Rydöbruk, så ville han hellre köpa dvärg faverollerna. Jag sålde dem direkt, egentligen vill jag bara ha dvärg kochin. Och sen kom en tjej från Falkenberg och skulle köpa en svart liten höna (lilla Sara) och helt impulsivt åkte vi sen upp till Digeshult och kollade in alla hönorna i Digeshults gamla skola. Och tänk, där bara blev jag med kyckling, en härlig gul som är det sötaste som finns!

Vi har haft lite problem med att de andra är alldeles för tuffa mot henne, så vi har liksom vant alla lite efter hand. Hon har fått sova i en kattbur och sitta med i soffan och kolla på tv.... Men nu är det första natten i hönshuset för henne. *håller tummarna*




Lilla Majken får vara med överallt i några dagar. Hon var med på jobbet och satt på en zonterapikunds axel och sov under behandlingen. Den zonterapikunden är nu hönsfrälst hon med... Majken är helt enkelt underbar!

Inga kommentarer:


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen