tisdag 4 augusti 2009

Fluffiga kycklingar ca 8 v

Luta dig tillbaka, se på dessa små dunbollar och njut! Sötare blir de nog aldrig! Det har varit så himla roligt att få dessa som små nyfödingar och se dem växa. Vilket äventyr! Och vilka vackra fina höns de kommer att bli!
Nu är de så himla fina, mina kära små kycklingar! De kommer direkt när man ropar och de är så tama att de sitter på Matildas axel..

Titta vilka fjädrar! Så fluffig och härlig! Man vill liksom bara gosa ner hela ansiktet i hela kycklingen och .... Oj, nu låter jag ju helt totalt galen...

Men ok då. Jag erkänner, jag brukar faktiskt gosa ner näsan ända ner till det gosiga dunet och njuta. De luktar jättegott!


En vacker mini höna med drottninglikt uttryck. Man ser redan hur vacker hon kommer att bli som stolt höna med stor integritet ... och kanske är det en blivande diva? Opera kanske?



Här har vi en härlig tupp som är en mycket stor personlighet! Han började tidigt att sätta sig högt upp (t ex på vattenbunken och bajsa ner i vattnet, inte så himla smart kanske. Men man gör ju lite dumheter som barn....) och hålla koll på flocken. Om alla andra ligger i en hög vid mamma Gunnel, så ligger han uppe på en sten bredvid och ser tuff ut.

Han ska först ut ur hönshuset på morgonen och han älskar att sitta uppe på plaststolen i hönsgården. Han är skitsnygg och kommer att bli sådär maskulin härlig tupp som går och snofsar och stylar för hönorna....

Inga kommentarer:


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen