onsdag 19 augusti 2009

Ledig och vackert väder = fika under äppelträdet

Se sån stil hon har!... (Ja ni ser rätt. Nu har hon väl ändå blivit galen? tänker ni nog. Ja, kanske har jag det, men det går nog över...)

När vi sitter och fikar så plötsligt ser vi lilla Majken lös på gräset.. hon har gått igenom ett litet litet hål i hönsgårdsdörren och är på väg mot vårt fikabord. Jag tog upp henne och så fick min vän L hälsa på henne ORDENTLIGT (= ännu en hönsfrälst...) och så fick Majken smaka lite chokladkakerester. Gud vad dvärg kochin är trevliga höns, så lugna goa och fluffiga.
Och mycket trevliga att ha med på kak-kalas...

Detta kommer inte att bli nån vana.... det var nog en engångsföreteelse, men så kul och mysigt vi hade idag!

Puss eller hack? Molly är inte helförtjust i hönornas entre i vår värld. Den vill hon vara ensam i, hon vill själv slicka tallrikar, utan inblandning av hönor!



Majken och Ulla tyckte detta var helmysigt! Äggen är Gunnels och Ruts och är på väg till kylskåpet..
Hur fluffig kan man bli? Hon är så vacker! Här putsar Ulla fjädrarna på bordet..


Men oj då, grädde på näbben?

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Ha ha, vad härligt och mysigt :o)

Hönsflocken sa...

Vilken bedårande liten en! Jättevacker. Jag hade blivit så nöjd om våra kycklingar hade blivit röda hönor och inte friserade tuppar ;)


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen