onsdag 19 augusti 2009

Festlig helg

Kusinträff hos oss! Det är så svårt att hitta datum som passar alla, men vi lyckades till slut. Och då tvingas en av mina kusiner avboka för att han har fått feber! Suck! Han hade whiskyn på kylning, köttet marinerat och husvagnen packad - och så blir han sjuk. Stackarn.
Men vi andra hade jättetrevligt och efter husesyn, utelekar och bus så grillade vi och satt länge länge länge ute på altanen.
Så här mysigt blir det i augusti med sina mörka kvällar. Det är ju så vackert med alla levande ljus både ute i trädgården och inne på altanen. God mat, gott vin och gott sällskap = en riktigt mysig kusinträff!

Kräftskiva med alla tillbehör tillsammans med kära vänner, det är ett måste i augusti! Jag tycker det är så mysigt med sångerna, den pilliga maten och röran på bordet! Tyvärr fick vi inte inviga deras nybyggda jättestora fina altan för regnet bara öste ner.









Efter en hel låda kräftor och några snapsar därtill ser min man lite lurig ut... Jag håller mig till räkor och var chauffören för dagen, fast jag ser nästan lite lurig ut jag med...

Inga kommentarer:


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen