lördag 3 oktober 2009

Knasig utflykt

Idag ösregnade det. Med betoning på ööööös. Och blåste.
Det var idag vi skulle göra så himla mycket i trädgården, plötsligt slog det oss att vi var nog tvungna att åka på utflykt till Ullared kanske? Det finns ju massor av saker vi MÅSTE köpa just idag, så tyvärr hinner vi inte luka i landen (lera), luka mellan plattorna (svårt att greppa), luka i singlen (stenigt) osv.
När vi kom fram till Ullared hittade vi en parkering efter 20 min. Sen såg vi att det var kö in (finns det fortfarande?) så då gick vi och åt kebabtallrik så länge. Det var tur att det fanns kina-pinnar att äta med för annars hade flickorna inte ätit, för de ville bara ha hamburgare.
Sen går vi ut och ser denna kilometer långa kö.... Erik och Matilda går till Granngården för att köpa värmelampa till hönorna. Jag och Linnea ställer oss. När vi kommit 10 meter (35 min) så börjar det ööööösregna igen.
Då gav vi upp. Men på Granngården hittade vi regnställ till pojkarna HellyHansen för 200 kr och en massa annat kul. Det var faktiskt riktigt trevligt.
På vägen hem åkte vi inom Ingemar utanför falkenberg som har många olika färger dvärgkochin, jag köpte Rakel och Rut av honom i somras. Vi kollade lite på hans regnblöta höns och sen åkte vi hem. Han är en riktigt härlig hönsgubbe med en härlig falkenbergsdialekt (ibland omöjlig att förstå) och en härlig kärlek för alla sina höns.
När vi kom hem var klockan över 15 och det var nästan för sent för trädgårdsarbete. Vilken tur!
Jag ställde mig och gjorde 4 dajmtårtor till (till festen på lördag 40 ååååååår-ja!) och Erik gick ut och plockade undan plastleksaker, plastbord och plasthönsmatskålar osv. Så nu blev trädgården riktigt fin igen!
När vi åt en middag bestående av rådjursgryta och hasselbackspotatis skålade matilda 3 gånger för vår mysiga utflykt! Tänk att det faktiskt är så ointressant vad man gör, bara man är tillsammans och gör något annorlunda.

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Va, kö? Nej har det börjat nu igen?

Men det är så sant det du skriver på slutet. Bara man gör det tillsammans :o)


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen