torsdag 25 september 2008

Gjort nya kort till butiken


I onsdags kväll scrapbookade vi tjejer, 5 st, och så här fint blev resultatet! Det är så mysigt att sitta och pyssla ihop och småprata. Vi sitter på Pysselgården i Oskarström som säljer scrapbooking grejer (gå gärna in i deras webbutik http://www.pysselgard.se/!) och det är en stor inspirationskälla och så underbart mycket papper och annat roligt som gör oss tjejer till stora lyckliga barn...

Jag gör korten till butiken och säljer dem för 25 kronor styck. Jag gör även presentkort som är personliga och roliga att ge bort, man kan välja vilket man tycker bäst om. Ibland diktar jag lite på korten, igår gjorde jag kort med texten:

det är bara den som gått för långt
som vet hur långt man kan gå
och:


till min kära syster
som alltid visar mig den rätta vägen
när jag gått vilse
och:
himlen känns nära nu
gårdagen är inte viktig längre
morgondagen ligger långt borta
du lägger din lilla hand på min arm
och mitt hjärta fylls av evig kärlek
Den sista dikten handlar om det där ögonblicket på bb, när man sitter ensam på sängen med den lilla nya människan alldeles nära nära, luktar på henne och äntligen lär känna henne. Suck. Underbar stund i livet.

Inga kommentarer:


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen