fredag 29 maj 2009

En dröm är uppfylld!




Efter åååår av drömmande har det äntligen blivit verklighet, vi har skaffat höns! Idag var vi och hämtade Rafael och Rakel, två Dvärgkochin i porslinsfärg. Det är en mycket lugn och fin ras i lagom storlek som är perfekt för vanliga trädgårdar.

Vi har köpt en stor kaninbur på fot som vi inrett med sittpinne mm och det verkar bli riktigt bra! Det kändes inte rätt att bygga hönshus för en massa pengar när man inte riktigt vet vad man ger sig in på.... men jag måste säga att hönsen gör mig så lycklig, så lycklig! Jag ler hela tiden och blir alldeles lugn och rofylld när de kuttrar så där himla mysigt.... Detta är helt enkelt LYCKA!
De fanns sig tillrätta med en gång, åt direkt ur M.s hand och sen somnade båda två. Antagligen helt utmattade efter flytten och all uppmärksamhet.
Visst är de helt underbara!?

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Hej! Vilka vackra små dvärg kochiner, grattis till fyndet! Och dv Faverollerna ser jättehärliga ut! Hoppas du får lika roligt med dina fjäderbollar som jag har med mina ;o)


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen