torsdag 17 december 2009

Lucia

Dagis lusse
Lussa för mormor

Prova utrustningen dagen innan


Nöjda...


Efter en något kaosartad morgon...

(blev väckt av min käre make 06.15 och 07.00 skulle jag vara på plats med 4 barn (varav en mycket nervös skulle vara ombytt), ha med fika och se pigg och glad ut. Dessutom skulle 1 hund och 5 hönor ha mat, vara nykissade och nöjda.)
...så blev det lucia iallafall. Luciatåget var jättefint, det var roligt att stjärngossarna stod längst fram och fick ta plats, men fikat efteråt var bara positivt för Linnea - när får jag fika? sa hon hela luciatåget så hon var nöjd när hon fick fritt spelrum i fikakorgen. De andra deppade och surade för jag hade glömt julmusten... (Hur bara kuuuuuunde jag? Så feeeeeeel det blev.....)
Pyssel i skolan en stund sen skynda till jobbet. Efter jobbet skulle vi till dagis och lussa, men innan dess hann vi inom mamma och lussade för henne....
Suck och pust. Allt blev harmoni och lycka till slut iallafall! Härligt!

Inga kommentarer:


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen