fredag 22 augusti 2008

Kräftskiva i augusti




Söt klänning från Myrens Motor.dk. Ska eventuellt sälja sådana i min webbutik!
Glasskålen är från Lisbeth Dahl och är en FAVORIT! Fin till det mesta, här med citronmajonaise!
Kakfaten är också L.D och är i plast (!) vilket är väldigt praktiskt, det är mycket lättare att förvara det hemma i skåpen. Jag har två stycken som jag använder mycket flitigt till det mesta , t ex kräftor.
Vi hade kräftskiva med våra vänner P & C som flyttat hem från Cardiff (Wales) och P som är walesare hade aldrig varit med om detta förut.. Vi hade allt utom hattar och haklappar och det var kanonmysigt! P tyckte att min UNDERBART goda citronsnaps var klart emotståndlig och förstod inte alls glädjen i Helan Går ...........
C har bott i Cardiff nu i över 10 år och har ÄNTLIGEN flyttat hem!! Vi har varit vänner så län ge och jag har längtat så mycket efter henne. Det är så otroligt att bara kunna sticka hem till dem - det är nästan så jag inte fattat det än! Hon hade med sig sin härlige man P och sin son A som nu ska gå i min sons klass... Vi har genom åren gått samma utbildningar, gjort samma saker och tänkt samma tankar. Distance Relation...
Livet har sådana underbara överraskningar!!

Inga kommentarer:


Min man & jag

En tidig höstdag i bokskogen

En tidig höstdag i bokskogen